Доклады Российской академии наук. Математика, информатика, процессы управления
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив
Импакт-фактор

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Докл. РАН. Матем., информ., проц. упр.:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Доклады Российской академии наук. Математика, информатика, процессы управления, 2023, том 511, страница 161 (Mi danma390)  

Статьи, опубликованные в английской версии журнала

A new course “Algebra + Computer Science”: what should be its outcomes and where it should start

A. Borovik, V. Kondratiev

University of Manchester, Manchester, United Kingdom
Аннотация: The words “Programming is the second literacy” were coined more than 40 years ago [13], but never came to life. The paper develops and details that old slogan by proposing that the mainstream mathematics education in schools should merge with education in computer science/programming. Of course, this means a deep structural reform of school mathematics education. We are not talking about adapting the 20th century mathematics to the 21st century – as it outlined in [10, 19], we mean the 21st century mathematics education for the 21st century mathematics. To the best of our knowledge, this paper is perhaps the first known attempt to start a proper feasibility study for this reform. The scope of the paper does not allow us to touch the delicate socio-political (and financial) sides of the reform, we are looking only at general curricular and didactic aspects and possible directions of the reform. In particular, we indicate approaches to development of a Domain Specifiic Language (DSL) as a basis for all programming aspects of a new course.
Финансовая поддержка Номер гранта
Российский фонд фундаментальных исследований 19-29-14217
The work of V. Kondratiev was carried out with the support of the Russian Foundation for Basic Research (project no. 19-29-14217 “Prospective directions and forms of the use of computer technology in school mathematics curricula”).
Поступило: 22.11.2022
Принято к публикации: 22.08.2023
Англоязычная версия:
Doklady Mathematics, 2023, Volume 107, Issue Suppl 1, Pages S117–S131
DOI: https://doi.org/10.1134/S106456242370062X
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: A. Borovik, V. Kondratiev, “A new course “Algebra + Computer Science”: what should be its outcomes and where it should start”, Докл. РАН. Матем., информ., проц. упр., 511 (2023), 161; Dokl. Math., 107:Suppl 1 (2023), S117–S131
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{BorKon23}
\by A.~Borovik, V.~Kondratiev
\paper A new course ``Algebra + Computer Science'': what should be its outcomes and where it should start
\jour Докл. РАН. Матем., информ., проц. упр.
\yr 2023
\vol 511
\pages 161
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/danma390}
\transl
\jour Dokl. Math.
\yr 2023
\vol 107
\issue Suppl 1
\pages S117--S131
\crossref{https://doi.org/10.1134/S106456242370062X}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/danma390
  • https://www.mathnet.ru/rus/danma/v511/p161
  • Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
    Доклады Российской академии наук. Математика, информатика, процессы управления Доклады Российской академии наук. Математика, информатика, процессы управления
    Статистика просмотров:
    Страница аннотации:61
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2024