Contributions to Game Theory and Management
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Contributions to Game Theory and Management:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Contributions to Game Theory and Management, 2010, том 3, страницы 29–39 (Mi cgtm73)  

Marketing Strategies for Periodic Subscriptions

Luigi De Cesare, Andrea Di Liddo

Faculty of Economics, University of Foggia, Largo Paga Giovanni Paolo II, 1, 71100 Foggia, Italy
Список литературы:
Аннотация: We consider a number of firms who sell a non differentiated product through periodic subscriptions. Firms select price and advertising strategies maximizing their profits and buyers behave differently according to their status: new buyer or renewer. A discrete dynamic game is proposed together with a numerical alghorithm based on the simulated annealing technique.
Ключевые слова: Price and advertising models, Marketing models, Dynamic games, Simulated annealing.
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: Luigi De Cesare, Andrea Di Liddo, “Marketing Strategies for Periodic Subscriptions”, Contributions to Game Theory and Management, 3 (2010), 29–39
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{De Di 10}
\by Luigi~De~Cesare, Andrea~Di~Liddo
\paper Marketing Strategies for Periodic Subscriptions
\jour Contributions to Game Theory and Management
\yr 2010
\vol 3
\pages 29--39
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/cgtm73}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm73
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm/v3/p29
  • Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2025