Contributions to Game Theory and Management
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Contributions to Game Theory and Management:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Contributions to Game Theory and Management, 2009, том 2, страницы 241–250 (Mi cgtm52)  

Brand and Generic Advertising Strategies in a Dynamic Monopoly with Two Brands

Anastasia F. Korolevaa, Nikolay A. Zenkevichb

a St. Petersburg State University, Faculty of Applied Mathematics, Universitetsky Avenue 35, Petrodvorets, St. Petersburg, 198504, Russia
b St. Petersburg State University, Graduate School of Management, Volkhovsky Per. 3, St. Petersburg, 199004, Russia
Список литературы:
Аннотация: This paper considers a dynamic monopoly with two brands. It is an extension of the work "Brand and generic advertising strategies in a dynamic duopoly" (Bass, Krishnamurthy , Prasad, Sethi, 2005). A monopolist possessing two brands has to decide how to use both generic and brand advertising for each of his brands in order to maximize his profit. Thus, he needs a method or algorithm that he could use practically. This work offers such an algorithm. A multistage algorithm of a problem solution which is software-programmable have been developed. Symmetric case is analyzed as the example.
Ключевые слова: dynamic monopoly, brand advertising strategy, generic advertising strategy, profit maximization, the Hamilton–Jacobi–Bellman equation, optimal control.
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: Anastasia F. Koroleva, Nikolay A. Zenkevich, “Brand and Generic Advertising Strategies in a Dynamic Monopoly with Two Brands”, Contributions to Game Theory and Management, 2 (2009), 241–250
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{KorZen09}
\by Anastasia~F.~Koroleva, Nikolay~A.~Zenkevich
\paper Brand and Generic Advertising Strategies in a Dynamic Monopoly with Two Brands
\jour Contributions to Game Theory and Management
\yr 2009
\vol 2
\pages 241--250
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/cgtm52}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm52
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm/v2/p241
  • Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
    Статистика просмотров:
    Страница аннотации:241
    PDF полного текста:61
    Список литературы:49
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2024