Contributions to Game Theory and Management
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Contributions to Game Theory and Management:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Contributions to Game Theory and Management, 2009, том 2, страницы 111–123 (Mi cgtm43)  

Эта публикация цитируется в 4 научных статьях (всего в 4 статьях)

Quality Competition: Uniform vs. Non-uniform Consumer Distribution

Margarita A. Gladkova, Nikolay A. Zenkevich

St. Petersburg State University, Graduate School of Management, Volkhovsky Per. 3, St. Petersburg, 199004, Russia
Список литературы:
Аннотация: A two-stage game-theoretical model of duopoly and vertical product differentiation is examined. It is assumed, that there are two firms on some industrial market which produce homogeneous product differentiated by quality. The results of the research of a two-stage model of duopoly are presented. At the first stage of the model companies define quality level and at the second stage they compete in product price. It is supposed that consumers are uniformly distributed. This model was extended to the case when consumers are distributed non-uniformly. The research presents the comparative analysis of results in the case of uniform and non-uniform consumers' distribution.
Ключевые слова: vertical product differentiation, duopoly, multi-stage game, non-uniform consumer distribution, sub-game perfect equilibrium.
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: Margarita A. Gladkova, Nikolay A. Zenkevich, “Quality Competition: Uniform vs. Non-uniform Consumer Distribution”, Contributions to Game Theory and Management, 2 (2009), 111–123
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{GlaZen09}
\by Margarita~A.~Gladkova, Nikolay~A.~Zenkevich
\paper Quality Competition: Uniform vs. Non-uniform Consumer Distribution
\jour Contributions to Game Theory and Management
\yr 2009
\vol 2
\pages 111--123
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/cgtm43}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm43
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm/v2/p111
  • Эта публикация цитируется в следующих 4 статьяx:
    Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
    Статистика просмотров:
    Страница аннотации:320
    PDF полного текста:161
    Список литературы:52
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2024