Contributions to Game Theory and Management
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Contributions to Game Theory and Management:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Contributions to Game Theory and Management, 2021, том 14, страницы 8–19
DOI: https://doi.org/10.21638/11701/spbu31.2021.01
(Mi cgtm383)
 

Эта публикация цитируется в 1 научной статье (всего в 1 статье)

Static and dynamic game theoretic models of opinion control in marketing networks

Movlatkhan T. Agievaa, Alexey V. Korolevb, Guennady A. Ougolnitskyc

a Ingush State University, Magistralnaya St. 39, Nazran, 386132, Russia
b National Research University, Higher School of Economics at St. Petersburg, Kantemirovskaya St. 3A, St. Petersburg, 190008, Russia
c Southern Federal University, J.I. Vorovich Institute of Mathematics, Mechanics and Computer Sciences, Milchakov St. 8a, Rostov-on-Don, 344090, Russia
Список литературы:
Аннотация: In this paper we consider game theoretic models of control on networks with application to marketing. We suppose that all strong subgroups are determined in the stage of analysis of the influence digraph, and the control impact is exerted only to the members of those subgroups because they determine all stable final opinions. An agent's opinion is interpreted as his expenses for buying goods (services) of a firm. The following problem of opinion control is being studied. A dynamic (difference) game in normal form where the players solve the problem of maximization of the sum of opinions of the members of a target audience by means of the closed-loop strategies of impact to the current opinions of the members of strong subgroups. We received the analytical solutions and conducted their comparative analysis.
Ключевые слова: games in normal form, models of impact and control on networks, marketing.
Финансовая поддержка Номер гранта
Российский научный фонд 17-19-01038
The work was supported by the Russian Science Foundation, project 17-19-01038.
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: Movlatkhan T. Agieva, Alexey V. Korolev, Guennady A. Ougolnitsky, “Static and dynamic game theoretic models of opinion control in marketing networks”, Contributions to Game Theory and Management, 14 (2021), 8–19
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{AgiKorOug21}
\by Movlatkhan~T.~Agieva, Alexey~V.~Korolev, Guennady~A.~Ougolnitsky
\paper Static and dynamic game theoretic models of opinion control in marketing networks
\jour Contributions to Game Theory and Management
\yr 2021
\vol 14
\pages 8--19
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/cgtm383}
\crossref{https://doi.org/10.21638/11701/spbu31.2021.01}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm383
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm/v14/p8
  • Эта публикация цитируется в следующих 1 статьяx:
    Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
    Статистика просмотров:
    Страница аннотации:83
    PDF полного текста:32
    Список литературы:18
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2024