Contributions to Game Theory and Management
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Contributions to Game Theory and Management:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Contributions to Game Theory and Management, 2020, том 13, страницы 24–56 (Mi cgtm358)  

Game theoretic models of sustainable management in marketing networks

Movlatkhan T. Agievaa, Alexei V. Korolevb, Guennady A. Ougolnitskyc

a Ingush State University, Magistralnaya St. 39, Nazran, 386132, Russia
b National Research University Higher School of Economics at St. Petersburg, Khantemirovskaya St. 3A, St. Petersburg, Russia
c Southern Federal University, J.I. Vorovich Institute of Mathematics, Mechanics and Computer Sciences, Milchakov St. 8a, Rostov-on-Don, 344090, Russia
Список литературы:
Аннотация: Difference and differential Stackelberg games of opinion control on marketing networks are considered. The principal allocates financial resources to the firms for marketing purposes. It is supposed that the structure of a target audience described by a weighted directed graph is already determined in the stage of network analysis, and marketing control actions are applied only to the members of strong subgroups (opinion leaders). Conditions of homeostasis (phase constraints) which reflect the requirements of sustainable management are introduced additionally. The Stackelberg equilibria are found analytically. It is shown that the interests of the principal and the firms are completely compatible.
Ключевые слова: difference Stackelberg games, differential Stackelberg games, marketing networks, sustainable management.
Финансовая поддержка Номер гранта
Российский научный фонд 17-19-01038
The work was supported by the Russian Science Foundation, project N 17-19-01038.
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: Movlatkhan T. Agieva, Alexei V. Korolev, Guennady A. Ougolnitsky, “Game theoretic models of sustainable management in marketing networks”, Contributions to Game Theory and Management, 13 (2020), 24–56
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{AgiKorOug20}
\by Movlatkhan~T.~Agieva, Alexei~V.~Korolev, Guennady~A.~Ougolnitsky
\paper Game theoretic models of sustainable management in marketing networks
\jour Contributions to Game Theory and Management
\yr 2020
\vol 13
\pages 24--56
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/cgtm358}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm358
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm/v13/p24
  • Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
    Статистика просмотров:
    Страница аннотации:120
    PDF полного текста:29
    Список литературы:10
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2024