Contributions to Game Theory and Management
RUS  ENG    ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ПАКЕТ AMSBIB  
Общая информация
Последний выпуск
Архив

Поиск публикаций
Поиск ссылок

RSS
Последний выпуск
Текущие выпуски
Архивные выпуски
Что такое RSS



Contributions to Game Theory and Management:
Год:
Том:
Выпуск:
Страница:
Найти






Персональный вход:
Логин:
Пароль:
Запомнить пароль
Войти
Забыли пароль?
Регистрация


Contributions to Game Theory and Management, 2014, том 7, страницы 61–80 (Mi cgtm220)  

Quality level choice model under oligopoly competition on a fitness service market

Margarita A. Gladkovaa, Maria A. Kazantsevab, Nikolay A. Zenkevicha

a St. Petersburg State University, Graduate School of Management, Volkhovsky per. 2, St. Petersburg, 199004, Russia
b Vienna University of Economics and Business, Augasse 2-6, 1090 Vienna, Austria
Список литературы:
Аннотация: The growth of complexity of business conditions causes the necessity of innovative approaches to strategic decision-making, instruments and tools that help them to reach the leading position in mid-term and long-term perspective. One of the instruments that allow increasing company's competitiveness is the improvement of the service quality. The goal of the research is to develop theoretical basis (models) and practical methods of the service quality level evaluation and choice which is made by the service provider. Research objectives are: analysis of consumer satisfaction with the service, development of game-theoretical models of service providers' interaction, definition of the strategy of service quality level choice, development of practical recommendations for Russian companies to implement the strategy.
Ключевые слова: quality choice, willingness to pay, exponential distribution, two-stage game, Nash equilibrium, optimal quality differentiation, fitness industry.
Тип публикации: Статья
Язык публикации: английский
Образец цитирования: Margarita A. Gladkova, Maria A. Kazantseva, Nikolay A. Zenkevich, “Quality level choice model under oligopoly competition on a fitness service market”, Contributions to Game Theory and Management, 7 (2014), 61–80
Цитирование в формате AMSBIB
\RBibitem{GlaKazZen14}
\by Margarita~A.~Gladkova, Maria~A.~Kazantseva, Nikolay~A.~Zenkevich
\paper Quality level choice model under oligopoly competition on a fitness service market
\jour Contributions to Game Theory and Management
\yr 2014
\vol 7
\pages 61--80
\mathnet{http://mi.mathnet.ru/cgtm220}
Образцы ссылок на эту страницу:
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm220
  • https://www.mathnet.ru/rus/cgtm/v7/p61
  • Citing articles in Google Scholar: Russian citations, English citations
    Related articles in Google Scholar: Russian articles, English articles
    Статистика просмотров:
    Страница аннотации:269
    PDF полного текста:461
    Список литературы:54
     
      Обратная связь:
     Пользовательское соглашение  Регистрация посетителей портала  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2024